poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Przyzwyczajenie psa do posłania i warunków mieszkalnych

Każdy szczeniak powinien przyzwyczaić się od razu do swojego legowiska gdzie będzie wypoczywał po spacerach i zabawie, a także gdzie będzie spędzał noce.

Nawyk taki u naszego pieska wyrabiamy poprzez używanie komendy „na miejsce” jednocześnie przenosząc szczenię na jego posłanie. Na każdą próbę samowolnego opuszczenia miejsca spoczynku reagujemy powtórzeniem komendy i przymusowym powrotem szczeniaka na legowisko, a następnie zanim nasz wychowanek będzie próbował opuścić wyznaczone miejsce głaszczemy go, chwalimy mówiąc „dobry pies”, „bardzo dobrze (imię)” i nie zapominamy o smakołyku.

Z pewnością po kilku takich zabiegach nasze szczenię zacznie kojarzyć sobie swoje legowisko z głaskaniem i pochwałami.

Jednak nie możemy nakazywać młodemu psu by cały czas przebywał na posłaniu. Potrzebuje on dużo ruchu, spacerów, a w wolnym czasie w domu zabawy z domownikami.


1 komentarz:

  1. Ja jakoś za specjalnie nie miałem problemów z tym aby mój psiak się przyzwyczaił do posłania i ogólnie nowego otoczenia. Nastąpiło to bardzo szybko i chyba po prostu mi ufa. Jednak mam już w domu nową maszynkę do strzyżenia https://sklep.germapol.pl/pl/maszynki-dla-zwierzat.html i całkiem niedługo zaczynam samemu obcinać mojego psiaka.

    OdpowiedzUsuń